Skolens politik

  1. Forventninger til elever (ordensregler)

Skolen har en forventning om, at eleverne er forberedte til en ny dag i skole – hvilket betyder, at eleven: 

– møder til tiden

– er udhvilet og mæt

– har de ting med, som anvendes i undervisningen (herunder penalhus og de diverse redskaber- i de ældste klasser også en computer) 

– møder forberedt til undervisningen

– er parat til at deltage og deltager i dagens aktiviteter og opgaver

– er deltagende i undervisningen

– overholder “takt og tone”

Dette kalder vi “ at være undervisningsparat”

Morgensang
Hver morgen mødes elever og lærere fra 1.kl-9.kl til fælles morgensang. Klasselærere står på skift en uge ad gangen for at recitere et lille digt. Gennem den daglige morgensamling skaber vi en tid til ro, sammenhold og glæde. Morgensang er en god måde at starte dagen på. Morgensang begynder kl. 08.15 ( husk sangbog) 

Lektier
Eleverne arbejder fortrinsvis i timerne, og der er altid sammenhæng mellem eget arbejde i timerne og eget arbejde hjemme. Skolen betragter lektier som et naturligt indslag i elevens hverdagsliv.

Takt og tone (adfærd og omgangstone)
Det forventes, at eleverne udviser god opførsel , dvs. “takt og tone”- blandt hinanden, hvilket betyder at eleverne :

– respekterer andres grænser og at alle er forskellige

– giver andre mulighed for at have det godt

– lytter til de andre børn, når de har noget at sige

– hjælper og trøster sine skolekammerater

– er med til at forhindre drilleri

Dertil skal man, som en elev på vores skole, overholder skolens og klassens regler – hvilket betyder at elever:

– er interesseret i at lære reglerne at kende

– husker reglerne

– lytter til de voksne og gør som de siger

– er med til at lave reglerne for din klasse

-overholder aftaler, som du har lavet med andre børn eller voksne

Vi har også en forventning om, at eleverne er med til at passe på skolen og dens omgivelser – hvilket betyder, at de:

– behandler skolens ting ( herunder bøger og undervisningsmateriale) og bygningen ordentligt.

– behandler egne og andres ting, uden at de bliver ødelagt

– rydder op efter dig selv og andre

– lægger affald i skraldespande i stedet for at smide det på jorden


2. Forventninger til forældre (forældresamarbejde)

Forældrene deltager aktivt i skolens liv. Det er af største betydning for barnet, at skolen og hjemmet er i fælles kontakt og samarbejde. Dette sender et signal om, at de voksne er fælles om barnets opdragelse.

Vi forventer, at eleverne møder undervisningsparate.

Hvis en elev ikke er undervisningsparat, vil skolen kontakte familien – og det kan besluttes, at eleven sendes hjem. ( se øverst på siden)

Deltagelse i forældremøder
Hver klasse har hvert år to faste forældremøder og to skole-hjem samtaler, hvor man som forælder har pligt til at deltage. Desuden kan der afholdes flere møder, hvis der er behov.

Ved forældremøderne bliver der blandt andet talt om det specielle ved klassetrinet, hvorledes lærerplanen bliver fulgt, klassens trivsel og ikke mindst bliver spørgsmål fra forældrene behandlet. Ligeledes bliver der valgt klasserepræsentanter.

Deltagelse i fælles skolearrangementer, herunder årstidsfester
( lørdagsskoler), foredrag, arbejdsdage og andre aktiviteter 
1. Årstidsfester ( lørdagsskoler)
Gennem årets gang bliver skolens pædagogik synliggjort ved, at eleverne optræder med temaer, der reflekterer over den pågældende årstid. Der kan være forskellig optræden såsom skuespil, sang, recitation, musik. Eleverne viser, hvad de har lært- og det er essentielt, er forældrene bakker op elevens deltagelse. Årstidsfester (lørdagsskoler), holdes fra 9.00-13.00, er obligatoriske:

Michaelsfest ( september)

Julebasar ( sidste lørdag i november)

Kyndelmissefest/ sprogfest ( februar)

Påskefest (marts / april)

Majfest (maj)

2. foredrag, arbejdsdage og andre aktiviteter 
Skolen har flere tilbud til eleverne og deres forældre af faglig, pædagogisk og social art, f.eks. fredagscafé, forældreworkshops, foredrag og andet. Oplysninger om hvad og hvornår er tilgængelige via skolens hjemmeside og månedsnyt. Disse arrangementer betragtes som et tilbud.

3. Arbejdsdage
Forældre forventes at deltage i de fælles arbejdsdage, hvor der sker en ekstra indsats for at vedligeholde og forbedre skolens arealer, som f.eks. legepladser og udearealer. Arbejdsdagene er desuden en rigtig god lejlighed til at lære skolens andre elever og deres forældre godt at kende.

4. Forældrerengøring 
Forældrerengøringen er obligatorisk begivenhed, som har forankring i waldorfpædagogik og er en tradition. Forældrene er med til at gøre klassens fysiske rammer til et hyggeligt og godt læringsmiljø for børnene.

Forældrene skal derfor på skift forestå rengøring af deres barns klasselokale. En rengøringsplan laves i den enkelte klasse af klasserepræsentanterne, og det er herefter forældrene selv, der skal huske på at få rengjort klassen. Rengøringsremedier og vejledning forefindes i rengøringsrummet. Tag børnene med og lad dem fortælle om deres skoleliv undervejs. En buket blomster, en potteplante eller andet grønt er altid velkommen.

Kommunikationskodeks

Skolen er en åben og frie institution med fokus på åben dialog og der opfordres derfor at have fokus på den gode tone og konstruktivt forældresamarbejde- hertil har skolen formuleret en række retningslinjer: 

Skriv korte, præcise mails  

Anvend en god tone med gensidig respekt

Skriv ikke til alle forældre i klassen – undgå spam-
( f.eks. fødselsdagsinvitation, fælles arrangementer, mm er velkomne)

Skriv ikke mails til forældre i klassen / eller på skolen, hvori der afkræves synspunkter på skolen, læreren, ledelsen eller den enkelte elev.

Hvis du har spørgsmål angående dit barns læring og trivsel kontakt altid klasse­læreren først.

Hvis du har spørgsmål angående waldorfpædagogik, evt. de pædagogiske metoder kontakt altid klasselæreren først

Ønsker du at rejse en samarbejdssag- følg skolens samarbejdsprocedure.

Samarbejdsprocedure-/ klagemulighed

Al henvendelse omkring elever i første omgang går gennem barnets klasselærer. Hvis der er behov for det, henvender man sig dernæst til skolelederen.

Er man som forældre endt i et problem eller en konflikt på skolen og ikke føler, at det kan løses i samråd med klasselæreren, kan man som forældre henvende sig til skoleleder.

Klager til bestyrelsen kan kun ske i principielle sager, dvs. ved samarbejdsproblematikker, som ikke omhandler pædagogiske spørgsmål, eller hvis kontakten til lærer og skoleleder ikke fører til afklaring.

Man har mulighed for at invitere en bisidder med til møder vedrørende konflikter. I særlige tilfælde vil der blive taget referat fra mødet, som ledelse hhv. bestyrelse og forældre modtager.

Samarbejdsprocedure i korte træk: 

1. henvendelse til klasselæreren

2. inddragelse af skoleleder

3. i yderste konsekvens: bestyrelsesinvolvering 

Klager til bestyrelsen
Skolebestyrelsen har overordnet set en styrende funktion – dette i tæt samarbejde med skoleledelsen. Skolebestyrelsen vedtager principper for driften og er derfor ikke (som udgangspunkt) sagsbehandlende. Al kommunikation til bestyrelsen skal derfor have en reel begrundelse. Kontakt til bestyrelsen sker via mail: bestyrelsen@steinerskole.dk

Mobiltelefoner
Vi gør opmærksom på at vi er mobilfri skole, hvilket betyder, at telefonerne er slukket i timerne. Vi opfordrer forældre til at være mobilfri så længe man befinder sig på skolen. Tak!

Sygdom

Skolen skal altid modtage en hurtig meddelelse om elevenes fravær- dvs. klasselæreren kontaktes, når eleven er syg.

Skolen har undervisningspligt, og har derfor pligt til at føre protokol med elevernes fravær.

Kontakten mellem klasselæreren og forældrene er vigtig, fordi den er en forudsætning for hurtigt at kunne konstatere tilfælde, hvor barnet eventuelt har brug for hjemmeundervisning. Ordningen er således betryggende for såvel hjem som skole.

Konstateres der fravær på over 20 dage, vil skolen indkalde forældrene til en samtale med henblik på at undersøge baggrunden. Der skal således udarbejdes handleplan for familien, således at familien bedst kan støtte op om barnet og sikre en god skolegang. Udeblivelse fra mødet, eller manglende overholdelse af handleplanen, udløser en bekymringsskrivelse til kommunen.

Bemærk: Atypiske fraværsmønstre kan udløse en bekymringsskrivelse, hvis klasselæreren konstaterer en bekymring omkring barnets trivsel og udvikling.

Fri fra skolen
Skolen anmoder om, at det kun er i begrænset omfang, at eleverne tages ud af skolen uden for skoleferierne, da det ofte er til gene for arbejdet med eleven og klassen. Når forældre vælger at lade deres barn få fri fra skole, er det forældrenes ansvar at sørge for, at barnet fagligt kan ”glide ind” i klassen igen.

Tilladelse op til 3 skoledage gives af klasselæreren, og mere end 3 dage indhentes tilladelse fra skoleledelsen.

a) Fritagelse fra fagtimerne
Som udgangspunkt kan man ikke blive fritaget for undervisningen. Dette gælder alle fag, også idræt og musikundrevisningen. På vores skole har alle fag den samme værdi.

Hvis der er tale om helbredsmæssige udfordringer/ sygdom kan der anmodes om en fritagelse.

Der er således tale om en tidsbegrænset fritagelse, som har en slutdato- medmindre der foreligger en lægeerklæring. For elever med fritagelse gælder som almindelig regel, at de skal overvære timerne.

Ved længere tids varighed kan der evt. laves aftale med skolelederen om anden udnyttelse af timerne.

b) Skal du rejse jorden rundt / udstationering
I følge friskoleloven skal familier, der fx skal bo i udlandet en periode og derefter ønsker at komme tilbage til skolen, udmelde børnene og siden indmelde dem igen. Der kan ikke gives en egentlig orlov, da skolen så forpligter sig til at varetage langdistance undervisning.

I følge friskoleloven kan elevens plads ikke holdes ved at betale skolepenge mens man er bortrejst.

Indmelding efter endt ophold ude er efter skolens normale optagelsesprocedure og afhænger af elevtallet i hver enkelt klasse.

Skolen er altid åben over for at finde den mest hensigtsmæssig løsning for alle parter.


Mobningspolitik

Definition af mobning: 

Mobning er, når en eller flere med vilje, systematisk og gennem længere tid driller, truer, slår og/eller tvinger nogen til at gøre noget, eller holder nogen bevidst udenfor. Mobning er også, hvis nogen systematisk overskrider andres grænser verbalt og fortsætter med dette, selvom vedkommende bliver bedt om at stoppe.

Skolen accepterer ikke mobning, herunder ikke sexistiske, racistiske og lignende adfærd på skolen. 

Mobning modarbejder i alle dens former skolens pædagogiske grundlag, der sigter på et  trygt socialt miljø, som er grundlag for al sund læring . Alle på skolen skal kunne opleve et fællesskab, der beskytter dem for både mobning og andre former for krænkelser. 

Konstaterer vi fra skolens side, at sådanne forhold eller handlinger finder sted, vil vi naturligvis kontakte alle parter. 

OBS. Ikke alle negative handlinger er mobning. Drilleri er ikke i sig selv mobning, det kommer an på, ‘hvad der drilles med’, og hvordan den udsatte person selv opfatter det. Enkeltstående episoder med ubehagelige oplevelser som verbale eller fysiske angreb er ikke identisk med mobning, men tages de enkelte episoder ikke alvorligt, kan det udvikle sig til mobning.

Således arbejder vi med trivsel og med at undgå mobning

Generelt arbejdes der i kollegiet, på en ugentlig basis, med de enkelte elevers udvikling og trivsel. Der orienteres om problemerne og alle lærere arbejder med observationer og pædagogiske løsningsforslag. De aktuelle problemer observeres løbende og forslag bringes i spil til problemet er løst.

Skolen er også bevidst om, at et tæt samarbejde er mellem skolen og forældrene er væsentligt i denne sammenhæng. 

Handleplan

Konstateres der mobning i klassen, skal der udarbejdes en handleplan, som skal overholdes. En handleplan kan indeholde:

  • Samtaler med børnene enkeltvis, for at få nøjere kendskab til, hvad de enkelte børn oplever, og for bedre at kunne hjælpe med at ændre klassekulturen.
  • Konkret plan med en møderække- f.eks forældremøder, individuelle møder.
  • Der lægges op til at alle tager ansvar, og at ingen kommer til at fremstå som ”den ansvarlige”. Vi lægger vægt på et fælles gruppeansvar.
  • Der aftales regler om ændret klassekultur og adfærd.
  • Der aftales, at der løbende følges op på elevens og klassens trivsel og fælles adfærd. Forældrene vil løbende blive informeret om klassens trivsel
  • evt. inddragelse af professionelle konsulenter .

Hvis handleplanen ikke overholdes, vil de elever,  som ikke overholder handleplanen, blive udskrevet af skolen. 


SPC center

Skolen ansøger Børne- og undervisningsministeriet om certificering af en særlig specialundervisningsprofil. (2021) Skolen har SPC lokale på 1.sal, med tilhørende undervisningsmateriale specielt udviklet til elever med særlige behov. Skolen anvender redskaber, som fremmer elevernes indlæring. Dertil samarbejde med PPR.


Udgifter, forsikring og økonomi

Skolepenge 

Waldorfskolen i København er en privat friskole med forældrebetaling. Skolens bestyrelse har det formelle ansvar for skolens økonomi, og det er derfor Skolebestyrelsen, der fastsætter beløbet på skolepengene. Der gives søskendemoderation, dvs. fuld skolepengebetaling for første barn og mindre for søskende, som også går på skolen. 

Skolepenge opkræves hver måned i 12 måneder og betaling for fritidsordning opkræves hver måned i 11 måneder. Juli måned er betalingsfri vedr. SFO. Indbetaling af skolepenge skal foregå over PBS. Ud over skolepenge skal der påregnes udgifter til køb af instrument, bøger, rejser m.v. 

Alle forældre får inden skolestart et ansøgningsskema vedr. statens årlige fripladstilskud og befordringstilskud. Tilskuddet til friplads er indtægtsbestemt. Tilskuddet bliver beregnet ud fra årsopgørelsen året før, og hele årets tilskud udbetales i februar måned. 

Udgifter musikundervisning – Instrumenter og anskaffelse af instrument 

Det er obligatorisk, at eleverne deltager i musikundervisningen.

Det er forældrenes ansvar, at eleverne har et instrument at spille på. Skolen er behjælpelig med at anvise steder, hvor disse instrumenter kan købes. Der findes instrumenter i alle prisklasser, og da der er tale om børn, der skal lære at spille, stilles der ikke krav til de dyreste instrumenter. Ved køb af instrument fra en instrument handler kan skolen være behjælpelig med indhentning af tilbud og bedømmelse af kvalitet.

Alle udgifter til vedligeholdelse af instrumentet påhviler ejeren, de enkelte musiklærere er ofte behjælpelige med at udskifte fx strenge og stemme instrumentet.

Annoncering af køb og salg af instrumenter kan hænges op på skolens opslagstavle.

For mere information kontakt ­skolens musikansvarlige.

Krav til selvkøbte materialer til skolegang på de forskellige klassetrin

1. klFarvehylster
Pentaton fløjte
2. klFarvehylster med voksfarver
3. klFarvehylster, penalhus, blyantspidser til tykke blyanter
Sangbog
Fra tredje klasse skal der også indkøbes et instrument efter aftale med musiklæreren samt et nodestativ til privat brug.
Fløjte
4. klFarvehylster, penalhus, tykke farveblyanter, blyantspidser til tykke farver, grå blyant og viskelæder og lineal.
Sangbog
Musik: Instrument og blokfløjte
5. kl
Penalhus med blyanter, viskelæder, blyantspidser og mindst 12 tykke farveblyanter.
Fyldepen eller lignende skriveredskab til hovedfagshæfterne.
Sangbog
Lineal til matematik 30 cm
Musik: Instrument og blokfløjte
Cykel: Alle elever skal have en cykel samt en cykelhjelm/ eller seddel med godkendelse til kørsel uden cykelhjelm
6. kl
Penalhus med blyanter, viskelæder, blyantspidser og mindst 12 tykke farveblyanter.
Fyldepen eller lignende skriveredskab til hovedfagshæfterne.
Sangbog.
Musik: Instrument og blokfløjte
Cykel: Alle elever skal have en cykel samt en cykelhjelm/ eller seddel med godkendelse til kørsel uden cykelhjelm
Matematik:  Passer, Lineal 30 cm, vinkelmåler
Bevægelse: Idrætstøj (sommer og vinter), løbesko (et par indendørs og et par udendørs) og drikkedunk (ved langt hår også en hårelastik)
Tysk: Dansk-Tysk/Tysk-Dansk lommeordbog, forventes at eleverne har, og bruges resten af skolegangen.
Engelsk: Engelsk/dansk dansk/engelsk-ordbog (lommeordbøger)
7. -9.kl:
Penalhus med blyanter, viskelæder, blyantspidser og mindst 12 tykke farveblyanter.
Fyldepen eller lignende skriveredskab til hovedfagshæfterne.
Sangbog.
Computer: Det forventes, at alle har en bærbarcomputer eller en tablet med tastatur til undervisningen, som kan medbringes til undervisningen ved behov.
Musik: Instrument og blokfløjte
Cykel: Alle elever skal have en cykel samt en cykelhjelm/ eller seddel med godkendelse til kørsel uden cykelhjelm.
Matematik:  Passer, Lineal 30 cm, vinkelmåler, Lommeregnere (Texas TI-30)
Tysk: Dansk-Tysk/Tysk-Dansk lommeordbog, forventes det at have og bruges resten af skolegangen.
Engelsk: Engelsk/dansk dansk/engelsk-ordbog (lommeordbøger)
Bevægelse: Idrætstøj (sommer og vinter), løbesko (et par indendørs og et par udendørs) og drikkedunk  (ved langt hår også en hårelastik)

Computer
Fra 7.klassetrin bliver det et krav for aktiv skolegang, at eleverne anskaffer sig en computer, PC eller tablet (med tastatur) med officepakken/openoffice på. Fra og med 7.klasse, kan eleverne forvente at skulle aflevere vekslende mellem digitale og analoge platforme. Det er et læringsmål for skolen, at eleverne lærer at navigere flydende og problemfrit mellem digitale og analoge platforme ved endt 7. klassetrin.

Klasserejser og udflugter

Underskolen: Der arrangeres mindre ture i forbindelse med undervisningen. 

– 3. klasse tager børnene på høsttur, høsten hjembringes og bruges til høstfest og andet.

– 4. klasse tages på en emnetur hvor der opleves, hvorledes vikingerne levede og boede. Det kan være til vikinge-lejre i Bork, Lejre eller et andet sted.

– 5. klasse tager på en klasserejse med fokus på naturoplevelse. Det er ikke ualmindeligt at klassen tager på cykeltur eller  geografitur, 

– 6. klasse tager klassen på en lidt større rejse, ofte er det til Bornholm.

– 7. klasse tager klassen på en lidt mindre naturtur, fx kanotur eller ud og at ligge i shelter.

– 8. klasse er det tid til en udlandsrejse, planlagt og arrangeret af klasselæreren, evt. i samarbejde med faglærere.  

– 9. klasse er der fokus på dannelsesrejse – ofte til andre europæiske byer ( Prag, Edinburgh, Dublin, Paris, mm)    

Disse rejser er en ekstra udgift for forældrene. Dog gør elever, lærere og forældre alt for at tjene penge til deres klassekasse i forbindelse med arrangementer på skolen m.v.

Forsikring
Skolen er forsikret mod ansvarspådragende forhold forvoldt
af skolen. Eleven / forældrene bærer selv risikoen for ulykkestilfælde, som
skolen ikke er ansvarlige overfor, f.eks hvis en elev får en bold i ansigtet og
knækker en tand. En sådan skade vil normalt være omfattet af en privat ulykkesforsikring, ligesom ødelagte bøger, mobiltelefoner og medbragt
tøj. Eleverne bærer desuden risikoen for ødelæggelse af skolens
løsøre, samt bygningen (f.eks. ruder)

Vi anbefaler derfor , at elevernes forældre tegner en familie- og ulykkesforsikring.

Økonomi- Restancepolitik​
​Restancer må ikke opstå. Opstår der problemer med betaling, skal man straks kontakte skolens administration med henblik på en betalingsaftale.

Ved manglende betaling pr. den 10. i måneden, hvor indbetaling skal finde sted den 1. i måneden, fremsendes rykker til betaling inden for 8 dage. Derefter fremsendes, pr. den 20. i måneden, 2. rykker med gebyr på. kr. 100,00 og betalingsfrist på 8 dage.

Såfremt betaling stadig ikke er fremkommet til skolen efter 2. rykker vil skolen tage kontakt til den ansvarlige restancehaver, for at sørge for at betaling sker.

I tilfældet hvor restancen er 3 måneders betaling – og der ikke er truffet aftale med skolen om en evt. afdragsordning – vil betalingen blive inddrevet gennem skolens advokat.

For sen afhentning af børn i SFO og børnehaven Soria Moria

Børn skal hentes til tiden:

  • Børnehaven Soria moria lukker kl 16.30
  • SFO´en lukker kl 16.25

Sent afhentning registres, og du får besked herom via din mail.

1.mail og den 2.mail = påmindelse

3.mail= opkrævning af et gebyr 350 kroner


GDPROpbevaring af dokumenter

  1. Fraværsprotokoller
    Fraværsprotokollerne opbevares  i 1 år. Formålet med dette er skolens behov for egen statistik og løbende fravær-evaluering. Efter et år, kasseres protokollerne.

2. Eksamensbeviser ( Vidnesbyrd)

Waldorf Skolen Skolen i København er en eksamensfri skole. Vidnesbyrd opbevares i henhold til lovgivning om arkivalier, det vil sige at disse slettes ikke.

3. Samtykkeerklæringer
Før det evt. samarbejde med PPR indledes, udfylder forældrene “en samtykkeerklæring” ift. udveksling af oplysninger. Gælder et år.

4. Billeder

Skolen offentliggør løbende diverse stemningsbilleder, fra skolens fælles arrangementer.  Der er tale om fælles situationsbilleder, portrætbilleder anvendes ikke. Udgangspunktet er, at situationsbilleder kan offentliggøres uden samtykke, dette iht. interesseafvejningsreglen i pesondatalovens §6,stk 1, nr. 7. Hvis du ikke ønsker, at dit barn er med på skolens fælles situationsbilleder, skal du meddele dette til skolen. Læs mere vedr. skolens situationsbilleder her:  billeder_policy

GDPRhjemmesidebesøgende

EU har derfor erstattet databeskyttelsesdirektivet med databeskyttelsesforordningen (GDPR, General Data Protection Regulation). Waldorf Skolen i København har forpligtet sig til at overholde databeskyttelsesforordningen og sikre dit privatlivs fred online. Al behandling af personlige oplysninger, som genereres via denne hjemmeside, vil være i fuld overensstemmelse med den nationale lovgivnings regler om behandling af personlige oplysninger, således som det fremgår af følgende erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger, som er udarbejdet af steinerskolen.

Privatlivspolitik
Cookies
Vores hjemmeside anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger og udføre statistik. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.

Det er muligt at slette eller blokere for cookies. 

Hvis du sletter eller blokerer cookies, kan du risikere at hjemmesiden ikke fungerer optimalt, samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.

Personoplysninger
Generelt
Persondata er alt, der direkte eller indirekte kan henføres til dig – også selvom det kun er muligt for særligt indviede at forstå, hvem oplysningen vedrører.

Når du benytter vores hjemmeside, indsamler og behandler vi en række sådanne informationer. 

Vi indsamler og behandler typisk følgende typer af oplysninger: Et unikt ID og tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering.

Sikkerhed
Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.

Formål
Vi anvender oplysningerne til at optimere vores services og indhold.

Periode for opbevaring
Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.

Videregivelse af oplysninger
Data om din brug af hjemmesiden, hvilke links du klikker på, geografisk placering, etc. videregives ikke til uvedkommende tredjepart.

Videregivelse af personoplysninger som navn og e-mail m.v. vil kun ske, hvis du giver samtykke til det. 

Generel information vedr. indsigt og klager
Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til at de bliver rettet eller slettet.

Henvendelse herom kan ske til: kontoret@steinerskole.dk

Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet.

Til jobsøgende

Jobansøgninger opbevares maks. 6.mnd. Efterfølgende bliver de slettet